Η μηχανή αναζήτησης της Google κάθε χρόνο γίνεται όλο και πιο έξυπνη απαντώντας σε περισσότερα και πιο σύνθετα ερωτήματα. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας των δυνατοτήτων που προσφέρει η φωνητική αναζήτηση (voice search) η οποία αρχίζει πλέον αισθητά να παίρνει τη σκυτάλη. Η αναζήτηση όρων μέσω της φωνής είναι εδώ και αλλάζει αρκετά πράγματα που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για το SEO.

1.Προτεινόμενα Αποσπάσματα

Τα οργανικά αποτελέσματα στις αναζητήσεις στη Google (SEPRS) έχουν πλέον αρκετά μεγάλο ανταγωνισμό. Αφενός, το Adwords (πληρωμένα αποτελέσματα) προσελκύει ένα μέρος των επισκεπτών (περίπου 20%-25% των αναζητήσεων), αφετέρου υπάρχουν και τα αποτελέσματα από google my business, videos και άρθρα.

2.Rich sneppets

Πάντα ήταν πολύ σημαντικό να έχουμε σωστούς τίτλους και περιγραφές στις σελίδες μας αλλά το 2019 θα είναι μια χρονιά που θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση από όλους στον  εμπλουτισμό των τίτλων και των περιγραφών ώστε να αποδίδουν πιο σωστά το περιεχόμενο της σελίδας και να προσελκύουν τον επισκέπτη να τον επιλέξει (αύξηση του CTR).

3.Τα δομημένα δεδομένα (structured data) γίνονται πιο σημαντικά

Με την εξέλιξη των SERP, η Google έχει πρόσβαση σε όλο και περισσότερα δεδομένα. Σήμερα, η Google είναι επίσης σε θέση να δημιουργεί τα δικά της δεδομένα (meta description) από το υπάρχον υλικό που βρίσκεται στη σελίδα.

Επιπρόσθετα, η Google για να παρέχει στους επισκέπτες της καλύτερα αποτελέσματα ζητά από τους ιδιοκτήτες της σελίδων να αλλάξουν τον κώδικα της σελίδας τους και να  χρησιμοποιήσουν δομημένα δεδομένα αντί για απλά ώστε να μπορεί να καταλαβαίνει με απόλυτη ακρίβεια το περιεχόμενο της σελίδας. Πλέον με τα δομημένα δεδομένα η Google όχι μόνο μπορεί να διαβάζει σε μια σελίδα τη λέξη «εύκολη» ή «γρήγορη» αλλά είναι ικανή να το συνδυάζει με τη συνταγή και να μπορεί να εμφανίσει τη συνταγή αυτή όταν κάποιος αναζητήσει στη google «εύκολη συνταγή» ή «γρήγορη συνταγή». Επιπλέον, με την αύξηση των voice search, δηλαδή των φωνητικών αναζητήσεων, η προσθήκη δομημένων δεδομένων στη σελίδα μας θεωρείται πλέον απαραίτητη.

Η Google χρειάζεται δομημένα δεδομένα, ώστε να μπορεί να εμφανίσει περισσότερες πληροφορίες στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Tip: Επισημάνετε το περιεχόμενό σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες στο schema.org.

4.AMP: Αύξηση της Ταχύτητας της Σελίδας για Κινητά

Η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας για τα κινητά είναι βασική προϋπόθεση για τη δημιουργία νέων ιστοσελίδων σήμερα. Με τις Accelerated Mobilie Pages (AMP) και τα Progressive Web Apps, η Google δίνει στους προγραμματιστές τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ιστοσελίδες ή applications που είναι αρκετά γρήγορα και μπορούν να διαβαστούν καλύτερα από κινητές συσκευές.

 Τα AMPs αποτελούν ήδη αναπόσπαστο κομμάτι των SERP Google. Αναμένεται ότι το θέμα «AMP» θα αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη δυναμική το 2019 και θα αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα κατάταξης των ιστοσελίδων για τα επόμενα χρόνια.

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο ετών, η Google έχει αντιληφθεί την τεράστια χρήση που κάνουν οι χρήστες από τα κινητά τους τηλέφωνα και γι’ αυτό εστιάζεται όλο και περισσότερο στο κινητό. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη καθώς ο αριθμός των χρηστών από κινητές συσκευές προσεγγίζει το 70%! Για παράδειγμα, η βελτιστοποίηση για κινητά εισήχθη ως παράγοντας κατάταξης το 2016. Το καλοκαίρι του 2018, τέθηκε σε εφαρμογή το «Mobile First Index» ενώ το 2019 θα ενταχθεί το “AMP” ως σημαντικός παράγοντας για το SEO.

5.Content is the King

Παρότι οι αλγόριθμοι της Google συνεχώς βελτιστοποιούνται, εξακολουθεί να χρειάζεται το περιεχόμενο με τη μορφή κειμένου για να καθορίσει τη συνάφεια των ιστοσελίδων με ένα ερώτημα αναζήτησης. Η Google έχει πραγματοποιήσει τεράστιες βελτιώσεις στην ανάλυση του περιεχομένου κειμένου τα τελευταία χρόνια και χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, το Rankbrain για την καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου.

Αυτό το άλμα στην ποιότητα θα συνεχιστεί το 2019, καθώς το σύστημα μαθαίνει και εξελίσσεται συνέχεια. Συνεπώς, ο στόχος σας θα πρέπει να είναι το καλύτερο περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σας.

Tip: Να ελέγχετε συνεχώς τα κείμενα και να είστε σίγουροι ότι παραμένουν μοναδικά και προσφέρουν προστιθέμενη αξία. Ο σωστός τρόπος γραφής των κειμένων, η σωστή δομή, ο αριθμός των λέξεων, ο τίτλος, η περιγραφή, τα internal linking και το συνοδευτικό υλικό όπως φωτογραφίες και videos αποτελούν σημαντικά στοιχεία για ένα σωστά δομημένο κείμενο.

6.Το Video έχει τεράστια αξία

Το βίντεο έχει γίνει ίσως η πιο δημοφιλής μορφή περιεχομένου στο διαδίκτυο. Το 2018 ήταν μια χρονιά που τη σημάδεψε η άνοδος στη δημιουργία αλλά και κατανάλωση videos ενώ το 2019 είναι η χρονιά που θα καθιερώσει τα videos ως απαραίτητο συνοδευτικό υλικό στη δημιουργία περιεχομένου της ιστοσελίδας αλλά και στα κοινωνικά δίκτυα και φυσικά στο YouTube.

Με την όλο και πιο γρήγορη ταχύτητα του Internet, το βίντεο έχει γίνει πιο προσιτό στους χρήστες παγκοσμίως. Όλο και περισσότεροι χρήστες παρακολουθούν videos στο διαδίκτυο ενώ είναι η πρώτη χρονιά που το YouTube ξεπέρασε την τηλεόραση.

6. Φωνητική Αναζήτηση (voice search)

Ήδη από το 2014, η Google διαπίστωσε σε μια μελέτη ότι πάνω από το 40% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν την φωνητική αναζήτηση. Για τους εφήβους, το ποσοστό ήταν ακόμη υψηλότερο από το 50%. Σύμφωνα με την Google, κάθε πέμπτο ερώτημα αναζήτησης σε κινητές συσκευές πραγματοποιείται πλέον μέσω φωνητικής αναζήτησης. Λόγω της αυξανόμενης χρήσης των ψηφιακών βοηθών και των έξυπνων οικιακών συσκευών, οι χρήστες πιθανότατα θα χρησιμοποιήσουν χαρακτηριστικά όπως «φωνητική αναζήτηση» συχνότερα το 2019.

Tip: Επειδή οι χρήστες επικοινωνούν απευθείας με τη μηχανή αναζήτησης μέσω της φωνητικής αναζήτησης, θα πρέπει να εστιάσετε περισσότερο στις long tail keywords, λέξεις κλειδιά προς τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου γενικά. Ταυτόχρονα, μπορεί να είναι χρήσιμο να προβλέψετε πιθανές ερωτήσεις χρηστών που θα απαντά το περιεχόμενό σας.

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι:

  • answerthepublic.com
  • Google Trends
  • Google Suggest
  • ubersuggest.io

Συμπερασματικά, θα πρέπει στον προγραμματισμό σας να λάβετε υπόψη τις εξής συμβουλές :

  • Δώστε μεγάλη έμφαση στον τίτλο και στην περιγραφή ώστε να αυξήσετε το CTR στο SERP.
  • Δημιουργήστε έναν τεχνικά τέλειο ιστότοπο ο οποίος να είναι απόλυτα βελτιστοποιημένος για κινητά και μπορεί εύκολα να ανιχνευθεί από τις μηχανές αναζήτησης. Χρησιμοποιήστε δομημένα δεδομένα και για κινητά την τεχνολογία AMP ώστε να είναι πιο γρήγορη.
  • Επικεντρωθείτε στη βελτιστοποίηση του περιεχομένου σας για κινητές συσκευές.
  • Μην δίνεται πρωταρχική βάση στα backlinks.
  • Πάντα να προσπαθείτε να ικανοποιήσετε τις ανάγκες του χρήστη με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Κάνετε συχνή ανανέωση της ιστοσελίδας με ποιητικό και πρωτότυπο περιεχόμενο.