Το ιατρικό ψηφιακό μάρκετινγκ κρίνεται πλέον αναγκαίο για κάθε γιατρό που θέλει να βρίσκεται στο επίκεντρο της τεχνολογικής προόδου. Οι σημερινοί καταναλωτές εμπλέκονται όλο και περισσότερο με κάθε επίσκεψη στον ιστότοπο του εκάστοτε γιατρού ή τη λήψη μίας εφαρμογής. Έρευνες δείχνουν ότι οι ασθενείς βασίζονται αρκετά σε ιστότοπους με αυξανόμενο ρυθμό για να λαμβάνουν αποφάσεις υγειονομικής περίθαλψης. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να παραμείνετε στην κορυφή του ψηφιακού μάρκετινγκ και να προσαρμόζεστε σε κάθε τεχνολογική αλλαγή που αφορά την διαδικτυακή σας παρουσία. Παρακάτω αναλύονται τα έξι κλειδιά για τη δημιουργία μιας ισχυρής στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ για να προσεγγίσετε περισσότερους ασθενείς.

  1. Ιστοσελίδα mobile friendly, γρήγορη & εύκολη στην πλοήγηση

Ο ιστότοπός σας λειτουργεί ως υποδοχή καλωσορίσματος για το ιατρείο σας. Είναι συνήθως η πρώτη εντύπωση που δημιουργείται και παίζει σημαντικό ρόλο στην απόφαση του ασθενούς να επιλέξει το δικό σας ιατρείο ή να πάει αλλού. Έτσι, η εμπειρία του χρήστη πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο εύκολη. Αν κάποιος βρίσκεται στον ιστότοπό σας αναζητώντας απαντήσεις για τον εαυτό του ή για ένα αγαπημένο του πρόσωπο, σίγουρα θα θέλει να τις βρεις όσο πιο γρήγορα γίνεται, ώστε να αναλάβει δράση. Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι εστιασμένος στον ασθενή και είναι εύκολος στη χρήση.

Για παράδειγμα, πρέπει να είναι απλό για τους επισκέπτες να κλείσουν ένα ραντεβού, να επικοινωνήσουν με τον ιατρό ή την κλινική ή να συνδεθούν στον λογαριασμό ασθενών. Η τοποθέτηση αυτών των στοιχείων στην αρχική σελίδα καθιστά εύκολη την εύρεση, ώστε να μην χρειάζεται να ψάχνουν γύρω από τον ιστότοπο.

  1. Ένα ενημερωτικό blog (Content Marketing)

Ένα ενημερωτικό blog μπορεί να απογειώσει ένα φιλικό προς το χρήστη ιστότοπο. Βάση ερευνών, το 1% όλων των αναζητήσεων Google σχετίζονται με ιατρικά συμπτώματα. Αυτό ισούται με 35 εκατομμύρια online ιατρικές αναζητήσεις κάθε μέρα. Μπορείτε να επωφεληθείτε από όλες τις αναζητήσεις έχοντας ένα blog με πλούσιο περιεχόμενο που να παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις συνθήκες υγείας, απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις, γρήγορες συμβουλές ή συμβουλές που μπορούν βοηθήσουν έναν ασθενή χωρίς να επισκεφτεί τον γιατρό. Βεβαιωθείτε ότι τα θέματα που θα αναπτύσσονται θα σχετίζονται με την ειδικότητά σας.

Επιπλέον, μη ξεχνάτε ότι οι άνθρωποι αισθάνονται άνετα στην ανάγνωση για άλλους ασθενείς που έχουν αντιμετωπίσει μια θεραπεία, κατάσταση ή χειρουργική επέμβαση που αντιμετωπίζουν και οι ίδιοι. Επομένως, αυτό μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση των αναγνωστών του blog σας. Για παράδειγμα, το blog του Ιατρικού Σχολείου του Χάρβαρντ έχει μια σταθερή ροή περιεχομένου που καλύπτει ποικίλες ανησυχίες για την υγεία. Η πλοήγησή του καθιστά εύκολη την περιήγηση σε θέματα ανά κατηγορίες υγείας, όπως η υγεία των ανδρών ή η υγεία της καρδιάς και οι αναγνώστες μπορούν εύκολα να βρουν τη συνδρομή στο blog.

  1. Ενημερωτκά Emails (Email Marketing)

Είναι αλήθεια ότι οι ασθενείς αναζητούν πληροφορίες στις μηχανές αναζήτησης, αλλά το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι ένας τρόπος που τους πάει ένα βήμα μπροστά. Τι θα συνέβαινε αν οι πληροφορίες ήταν στα εισερχόμενά τους πριν τις ψάξουν; Με την αποστολή ενός ενημερωτικού email τουλάχιστον μία φορά το μήνα, θα συνεχίσετε να εκπαιδεύετε τους ασθενείς παρέχοντάς τους ένα φρέσκο ​​περιεχόμενο που αφορά την υγεία τους. Χρησιμοποιήστε την εξατομίκευση και την κατάτμηση μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου βάσει των ενδιαφερόντων και των αναγκών του παραλήπτη, ώστε οι ασθενείς να λαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με αυτά. Για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα, προγραμματίστε τα emails σας, ώστε να είναι έγκαιρα και σύμφωνα με ό,τι συμβαίνει στον κλάδο σας ή στη βιομηχανία της υγείας.

  1. Ιατρικά Videos που εκπαιδεύουν και εμπνέουν

Τα videos κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στο ιατρικό ψηφιακό μάρκετινγκ. Σύμφωνα με το Wordstream, το ένα τρίτο της online δραστηριότητας των χρηστών δαπανάται παρακολουθώντας videos. Μία βιντεοσκόπηση ενός γιατρού να μιλάει για τον τομέα της εμπειρογνωμοσύνης του, αναπόφευκτα θα προσθέσει στην αξιοπιστία του, πείθοντας τους ακροατές για τις γνώσεις του.

Το video είναι ένα ισχυρό εργαλείο. Η παρακολούθηση του video ενός γιατρού που περιγράφει μια κατάσταση ή μια διαδικασία μπορεί να κάνει έναν ασθενή να αισθάνεται πιο άνετα για το τι βιώνει. Τον κάνει να αισθάνεται σαν να έχει ήδη συναντήσει τον γιατρό. Έτσι, αυξάνει το επίπεδο άνεσής του βλέποντας τις εκφράσεις του προσώπου, τους τρόπους και ακόμη και να ακούει τη φωνή του γιατρού.

Επομένως, το μόνο που είναι καλύτερο από το να διαβάζει κάποιος σε ένα blog για την εμπειρία ενός άλλου ασθενούς είναι να το δει σε δράση μέσω του video και να ακούσει τον γιατρό, τον ασθενή και τα μέλη της οικογένειας να περιγράφουν την εμπειρία τους από την αρχή μέχρι το τέλος.

  1. Επενδύστε στο SEO

Μπορείτε να έχετε τον καλύτερο ιστότοπο, το πιο ενημερωτικό blog, τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και videos, αλλά τι λόγο ύπαρξης έχουν αν δε μπορούν να τα βρουν οι χρήστες; Μέσω της διαδικασίας βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO), μπορείτε να αυξήσετε την ποιότητα και την ποσότητα της οργανικής κυκλοφορίας, συγκεντρώνοντας το περιεχόμενό σας σε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που θα χρησιμοποιούσαν οι ασθενείς σας στις αναζητήσεις τους.

Για παράδειγμα, αν πρόκειται για ένα νοσοκομείο με πολλές γραμμές παροχής υπηρεσιών, θα θέλετε να κάνετε κάποια έρευνα λέξης-κλειδιού με ένα εργαλείο όπως το SEMrush ή το εργαλείο λέξεων-κλειδιών HubSpot για να καθορίσετε τις λέξεις-κλειδιά με την καλύτερη κατάταξη που θα χρησιμοποιηθούν σε κάθε σελίδα. Θα θελήσετε να αναζητήσετε ποιες λέξεις-κλειδιά οδηγούν προς το παρόν την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, καθώς και στους ανταγωνιστές σας. Κατά την αναζήτηση στο SEMrush για την υγειονομική περίθαλψη, θα δείτε τις κορυφαίες λέξεις-κλειδιά, τον όγκο αναζήτησης, το βαθμό δυσκολίας λέξεων-κλειδιών και το κόστος ανά κλικ (CPC). Στη συνέχεια, αναπτύξτε το περιεχόμενο στις σελίδες του ιστότοπου και στο blog σας βάσει αυτών των λέξεων-κλειδιών.

Για να βελτιστοποιήσετε μια σελίδα γύρω από μια συγκεκριμένη γραμμή υπηρεσιών, θα πρέπει να συμπεριλάβετε την βασική σας λέξης-κλειδί στον τίτλο της σελίδας, H1, meta description, URL, ετικέτες ετικέτας alt και στο εσωτερικό του κειμένου της σελίδας.

Προσοχή όμως! Αποφύγετε την κατάχρηση της λέξης-κλειδιού. Η Google θα σας τιμωρήσει για «γέμιση λέξης-κλειδιού» εάν η φράση σας εμφανίζεται πάρα πολλές φορές.

  1. Ενεργά Social Media

Εάν η κλινική ή το ιατρείο σας δεν βρίσκεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα χάσετε μία τεράστια ευκαιρία να συνδεθείτε με το ακροατήριό σας. Τα social media, και ειδικότερα το Facebook, είναι ένα εξαιρετικό διαφημιστικό εργαλείο όταν χρησιμοποιείται σωστά. Στην πραγματικότητα, το 60% των χρηστών των μέσων κοινωνικών δικτύωσης είναι πιθανότερο να εμπιστευτούν έναν γιατρό αν έχει έντονη δραστηριότητα στα social media.

Μέσα από τη σελίδα του ιατρείου σας στο Facebook, μπορείτε να δημοσιεύετε posts με συμβουλές-tips ή επερχόμενα γεγονότα, videos και τα links των blogs που θα οδηγούν στην ιστοσελίδα σας. Μπορείτε επίσης να δέχεστε δεκάδες θετικές κριτικές ασθενών. Ένα ακόμη πλεονέκτημα του Facebook είναι το κουμπί «call to action button» που μεταφέρει τους ασθενείς στη σελίδα του γιατρού, έτσι ώστε οι ασθενείς να μπορούν εύκολα να εντοπίσουν έναν γιατρό για τις ανάγκες τους.

Συνοψίζοντας, για ένα ισχυρό ιατρικό ψηφιακό μάρκετινγκ όλα τα παραπάνω κλειδιά πρέπει να συγχρονίζονται μεταξύ τους.

Αν χρειάζεστε βοήθεια επικοινωνήστε με την ομάδα της Forthright για να σας μυήσουμε στον κόσμο του ιατρικού marketing. Καλέστε στο 210 6082271 ή συμπληρώστε τη φόρμα επικοινωνίας.