Είναι πλέον και επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι δεν μπορείτε να έχετε επιτυχία στα social media αν δεν καταλαβαίνετε το κοινό σας. Ο καλύτερος τρόπος για να υπάρχει επιτυχία είναι να “μπείτε μέσα στα κεφάλια τους’’ και λέγοντας αυτό εννοούμε να μάθετε κάποιες βασικές ψυχολογικές αρχές για να μπορείτε να κατανοήσετε την καταναλωτική σκέψη.

Τρία βασικά πράγματα που πρέπει πρώτα να γνωρίζετε είναι γιατί αρχικά οι άνθρωποι μοιράζονται το περιεχόμενο που δημιουργούν στα social media, πώς να χρησιμοποιείτε τα κατάλληλα χρώματα για να χτίσετε εμπιστοσύνη με το κοινό σας και πώς να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη κοινωνική στρατηγική χρησιμοποιώντας καταλλήλως το συναίσθημα.

1. Οι λόγοι που οι άνθρωποι μοιράζονται περιεχόμενο στο διαδίκτυο

Σύμφωνα με ένα μεγάλο αριθμό ερευνών έχει αποδειχθεί πως το 94% των ανθρώπων μοιράζονται περιεχόμενο στο διαδίκτυο για να βελτιώσουν τις ζωές του κοινού τους. Σαν έμπορος λοιπόν είναι σημαντικό να δημιουργείτε εξίσου βοηθητικό περιεχόμενο που θα εξυπηρετεί τον αντίστοιχο σκοπό.

Έχει φανεί ακόμα πως το 68% των ανθρώπων δημοσιεύει υλικό στο ίντερνετ για να δημιουργήσει μια ιδανική εικόνα για τον εαυτό του σύμφωνα με τα κοινωνικά αποδεκτά πρότυπα.  Όταν λοιπόν μοιράζεστε υλικό πρέπει να φροντίζετε το περιεχόμενό του να ταιριάζει με τα ενδιαφέροντα του κοινού σας.

Ένας άλλος λόγος είναι ότι καθένας από εμάς θέλει να λαμβάνει την επιβεβαίωση και τα θετικά σχόλια του κόσμου, να νιώθει δηλαδή ότι έχει αξία. Δημιουργήστε λοιπόν περιεχόμενο που θα κάνει το κοινό σας να νιώθει αυτά τα συναισθήματα.

Παράλληλα έχει βρεθεί πως το 84% των ανθρώπων έχει ως στόχο να υποστηρίζει σκοπούς που πιστεύει. Σκεφτείτε λοιπόν ποιους σκοπούς μπορεί η εταιρία σας να υποστηρίξει.

2. Το σωστό χρώμα μπορεί να επηρεάσει την συμπεριφορά του κοινού

Δεν είναι το χρώμα από μόνο του που θα επηρεάσει την άποψη κάποιου αλλά αν το χρώμα ταιριάζει με το διαφημιζόμενο προϊόν. Αναλόγως με το μήνυμα που θέλετε να στείλετε για διάφορα προϊόντα θα πρέπει να διαλέγετε και το σωστό χρώμα.

3. Πώς να χτίσετε εμπιστοσύνη με το κοινό σας. Τα συναισθήματα είναι μεταδοτικά

Όπως λέει και η κοινή λογική ποτέ δεν θα αγοράζατε κάτι, από κάποιον που δεν θα εμπιστευόσασταν. Οι άνθρωποι λοιπόν έχουν γενικά την τάση να αλλάζουν γνώμη για ένα προϊόν που θα τους κάνει να νιώσουν καλύτερα για τον εαυτό τους ή που θα τους κάνει να νιώσουν πως είναι αποδεκτοί και ανήκουν σε ένα μεγαλύτερο σύνολο. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό μιας έρευνας, κατά την οποία πελάτες που έδειχναν στους γείτονες τον λογαριασμό τους, έκαναν τους γείτονες να θέλουν να μιμηθούν την ίδια συμπεριφορά με αυτούς, ανεξαρτήτως αν κατανάλωναν λιγότερο ή περισσότερο ρεύμα. Μπορείτε να εφαρμόσετε αυτή την θεωρία λοιπόν προκειμένου να χτίσετε εμπιστοσύνη με το κοινό σας.

Σύμφωνα με την ψυχολογία η προβολή ορισμένων συναισθημάτων μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες να περαστεί ένα μήνυμα. Για παράδειγμα το να μοιράζεται κάποιος προσωπικές ιστορίες μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ψυχολογική κατάσταση του κοινού. Εκείνη την στιγμή λοιπόν, εξαιτίας βιολογικών μηχανισμών, το άτομο αυτομάτως έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να επηρεαστεί και να ξεκινήσει η διαδικασία της ενσυναίσθησης (διαδικασία κατά την οποία τα συναισθήματα του άλλου μεταφέρονται σε εμάς και μπορούμε να τα δούμε από την δική του οπτική γωνία). Οι στρατηγικές που μπορείτε να εφαρμόσετε είναι να μοιράζεστε ιστορίες πελατών σας που θα κάνουν το κοινό να νιώθει καλά ή να μοιραστείτε ένα βίντεο με τους υπαλλήλους σας, στο οποίο θα λένε ιστορίες που θα εμπνέουν το κοινό. Τέλος, προσθέστε χαρούμενα emoji σε κάθε σας κοινοποίηση προκειμένου να επηρεάζετε και να μεταφέρετε τα συναισθήματα που θέλετε στο κοινό σας.