Στρατηγική, response rate & time…

Οι έρευνες δείχνουν ότι όλο και περισσότεροι νέοι ακολουθούν brands και αλληλοεπιδρούν με αυτά και η πρόβλεψη είναι ότι μέσα στον επόμενο χρόνο, ο αριθμός θα διπλασιαστεί. Οι νέοι ακολουθούν τα brands γιατί θέλουν περιεχόμενο, ενημέρωση για νέα προϊόντα, υπηρεσίες και προσφορές με τον τρόπο, στον χρόνο και στο μέσο που εκείνοι διάλεξαν, κάνουν ερωτήσεις, περιμένουν  απαντήσεις, συμμετέχουν σε διαγωνισμούς, αναζητούν κάτι το νέο, το ανατρεπτικό, το διαφορετικό.

Έρευνες στο εξωτερικό δείχνουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό ακολουθεί τα brands για να κερδίσει κάποιο εκπτωτικό κουπόνι. Στη χώρα μας, λίγες εταιρείες που ακολουθούν αυτήν την πρακτική, αλλά αναμφισβήτητα, πρόκειται για ένα trend που όλοι οφείλουμε να έχουμε υπόψη.

Οι επιχειρήσεις που θα επιλέξουν να έχουν παρουσία στα social media θα πρέπει να έχουν  συγκεκριμένη στρατηγική, να ορίσουν ποιο θα είναι το περιεχόμενό τους, πόσο συχνά θα ανανεώνεται, να καθορίσουν το αποδεκτό response rate και το, επίσης σημαντικό, response time. 

Τα Social Media δεν είναι «hard selling» μέσο….

Η χρήση του ROI ως δείκτη αποτελεσματικότητας της παρουσίας στα social media μπορεί να οδηγήσει μια εταιρεία σε λάθος στρατηγική (πχ στρατηγική hard selling) σε ένα κοινό που χρησιμοποιεί το κανάλι για τελείως διαφορετικό σκοπό και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τελικά να το απομακρύνει.

Στοιχεία, όπως ο αριθμός των ανθρώπων που μιλούν για το brand, η προσπάθεια να αλλάξει κανείς τη διαμορφωθείσα αντίληψη για ένα brand, η εξυπηρέτηση και η διαχείριση της φήμης είναι στοιχεία που έχουν πραγματική αξία όταν αναφερόμαστε στα social media και το καθένα από αυτά προϋποθέτει συγκεκριμένους στόχους και διαφορετικούς δείκτες μέτρησης της  αποτελεσματικότητας.

Σε κάθε περίπτωση αυτό που θα πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι εάν μια ενέργεια  δεν μπορεί να μετρηθεί απόλυτα ή εάν δεν φέρει τα αποτελέσματα που είχαν τεθεί βάσει στόχων, δεν σημαίνει ότι δεν είναι πολύτιμη ή χρήσιμη για την επιχείρηση.