Τρόποι για να χρησιμοποιήσετε την ψυχολογία στα social media
Αν ψάχνετε τρόπους για να δώσετε μια μικρή ώθηση και να αναπτύξετε τα social media της εταιρείας σας είναι πολύ σημαντικό να ακολουθήσετε κάποιους πολύ απλούς και βασικούς κανόνες που βασίζονται στην ψυχολογία.
- Πρέπει να γνωρίζετε ότι τα συναισθήματα είναι μεταδοτικά.
Ένα πολύ καλό παράδειγμα είναι όταν κάτι γίνεται viral. Συνήθως τα βίντεο ή οι ειδήσεις που γίνονται viral έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό, οι ακραίες καταστάσεις, κάτι πολύ αστείο, λυπητερό ή γλυκό. Όσο πιο ακραία είναι λοιπόν μια κατάσταση τόσες περισσότερες πιθανότητες έχει για shares. - Κάτι που πρέπει ακόμα να γνωρίζεται είναι το ότι τα δώρα ενθαρρύνουν την ανταπόκριση.
Η θεωρία αυτή βασίζεται στην ιδέα πως αν δώσετε κάτι σε κάποιον, αυτός θα νοιώσει την ανάγκη να σας ανταποδώσει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό των διαγωνισμών και των δώρων που δίνονται στα social media. Όσο περισσότερο χρησιμοποιείτε αυτά τα δύο τόσο περισσότερο θα ελκύετε το κοινό σας και η αλληλεπίδραση που έχετε θα αυξηθεί. - Έχει αποδειχθεί ακόμη ότι όσο περισσότερο ερχόμαστε σε επαφή με κάτι, τόσο περισσότερο είναι πιθανό να μας αρέσει.
Προσπαθήστε λοιπόν να προβάλετε το περιεχόμενό σας όσο περισσότερο μπορείτε. - Έχουν πραγματοποιηθεί πολλά ψυχολογικά test για να εξετάσουν τι ελκύει περισσότερο ένα άτομο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι συνήθως υπάρχει μεγαλύτερη προτίμηση σε ένα χαρούμενο και χαμογελαστό πρόσωπο σε σχέση με ένα στατικό και σοβαρό. Αποδείχτηκε ακόμη πως οι άνθρωποι προτιμούν ένα σκούρο υπόβαθρο σε σχέση με ένα φωτεινό. Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε αυτά τα δεδομένα και να τα χρησιμοποιήσετε στις φωτογραφίες προφίλ σας.
- Κάτι αυτονόητο το οποίο όμως αξίζει να αναφερθεί είναι η αλληλεπίδραση.
Πρέπει λοιπόν πάντα να απαντάτε και αλληλεπιδράτε με τα άτομα που σας μιλούν. Αν δεν το κάνετε αυτό θα έχετε αρνητικά αποτελέσματα και το κοινό σας θα σας εγκαταλείψει. Επιπλέον δεν χρειάζεται να περιμένετε πάντα από τα άτομα να επικοινωνήσουν μαζί σας, μπορείτε και εσείς να τα προσεγγίσετε και να τα φέρετε στην κοινότητά σας. - Κάτι εξίσου σημαντικό είναι να αποφεύγετε να αναφέρεστε μόνο στον εαυτό σας.
Πρέπει να στρέφετε την προσοχή σας περισσότερο στο κοινό σας γιατί όπως όλοι γνωρίζουμε οι άνθρωποι είναι εγωκεντρικοί. Μάθετε λοιπόν ποιο είναι το κοινό σας και προσαρμόστε τις δημοσιεύσεις σας στις ανάγκες και προτιμήσεις τους. - Τελευταίο και πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι άνθρωποι είναι αναποφάσιστοι και πολλές φορές προκειμένου να καταλήξουν κάπου είναι διατεθειμένοι να ακούσουν την γνώμη και κάποιου τελείως αγνώστου.
Πολλά άτομα λοιπόν πριν καταλήξουν σε μία απόφαση θα πραγματοποιήσουν την έρευνα τους για να δουν γνώμες ειδικών και άλλων ατόμων. Μπορείτε λοιπόν να εντάξετε στην blog ή την σελίδα σας ειδικούς που να εκφέρουν την γνώμη τους σχετικά με τις υπηρεσίες που προσφέρετε μέχρι και μαρτυρίες άλλων ατόμων. Αν καταφέρετε να συνδυάσετε αυτά τα δύο και να τα εντάξετε στην στρατηγική σας θα έχετε πολύ μεγαλύτερη απήχηση απότι πριν.