Personal Branding: Τακτική αυτοπροβολής ή διαφοροποίησης;
Για να κατανοήσουμε τι σημαίνει ο όρος personal branding πρέπει πρώτα να ορίσουμε με την γενικότερη έννοια του brand. Ο Αμερικάνικος Σύνδεσμος Μάρκετινγκ (American Marketing Association) ορίζει το brand ως εξής: ένα όνομα, ένας όρος, ένα σχέδιο, ένα σύμβολο ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό το οποίο ταυτίζεται με το προϊόν ή την υπηρεσία ενός οργανισμού ή ενός ανθρώπου και το διαφοροποιεί από τα άλλα τις αγοράς.
Η διαδικασία του branding αφορά σε όλες τις ενέργειες που δημιουργούν κι ενδυναμώνουν ένα brand και περιγράφει όλα τα στοιχεία του brand , όπως το λογότυπο, τη συσκευασία, το χρώμα, τη φήμη και την δημιουργία αξίας (value) που κάθε καταναλωτής/ πελάτης αποκομίζει από τη χρήση ενός προϊόντος/υπηρεσίας. Επομένως, τα οφέλη για τον καταναλωτή/ πελάτη είναι τόσο λειτουργικά όσο και συναισθηματικά. Η αξία ενός brand βασίζεται στο κατά πόσο η υπόσχεσή του μένει συνεπής προς το κοινό που απευθύνεται.
Είναι σαφές ότι το branding έχει τεράστια σημασία τόσο σε επιχειρηματικό όσο και προσωπικό επίπεδο. Το χτίσιμο του προσωπικού μας brand έχει θετικό αντίκτυπο στην επαγγελματική αλλά και στην προσωπική μας ζωή. Πρέπει να καταλάβουμε πως το personal branding δεν είναι άλλη μια προσπάθεια αυτοπροβολής αλλά βασίζεται στα χαρακτηριστικά του καθενός που τον διαφοροποιούν και εκφράζουν την μοναδικότητά του. Στόχος είναι το χτίσιμο εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας και η δημιουργία φήμης που προκύπτει από δικές μας στρατηγικές και ελεγχόμενες ενέργειες. Η ουσία του personal branding είναι η προβολή του εαυτού μας όχι μόνο από την πλευρά της επαγγελματικής μας ταυτότητας αλλά της ολοκληρωμένης προσωπικότητάς μας, όσον αφορά το προσωπικό στάτους, τα ενδιαφέροντα, τα χόμπι, τη νοοτροπία μας, πηγές έμπνευσης, έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια ξεκάθαρη τοποθέτηση του εαυτού μας, στο μυαλό του κοινού στόχου. Προϋπόθεση για την εκκίνηση της διαδικασίας είναι η ειλικρίνεια και η αυθεντικότητα.
It’s not about self promotion, it’s about self differentiation!
Αν η ανάλυση του ορισμού δεν ήταν αρκετή για να σας πείσει για τα πλεονεκτήματα του personal branding, σας δίνονται 10 λόγοι για να το ξανασκεφτείτε:
- Προσέλκυση περισσότερων «σωστών» πελατών, με την έννοια ότι οι άνθρωποι που είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρονται γι’ αυτό που προσφέρετε θα γίνουν ευκολότερα ακόλουθοί σας.
- Δημιουργία αισθήματος εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας.
- Αύξηση προσλαμβάνουσας αξίας προς τον πελάτη.
- Ανάδειξη κύρους προσωπικότητας.
- Χτίσιμο ηγετικής παρουσίας.
- Ουσιαστική και προσωπική επαφή με τον πελάτη, ο οποίος γνωρίζει τον άνθρωπο πίσω απ’ τον επαγγελματία.
- Διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό.
- Συναισθηματική δέσμευση του πελάτη.
- Αύξηση περιθωρίων κέρδους.
- Η δυνατότητα αφήγησης της προσωπικής μας ιστορίας, με το δικό μας τρόπο, πριν το κάνουν οι άλλοι για’ μας.
You are the storyteller of your own life and you create your own legend or not!
Isabel Allende, Author