Αν ρωτήσεις κάποιον γιατρό πώς αξιολογεί τη φήμη του, η απάντησή του θα είναι «αυτό που πιστεύουν οι υπόλοιποι γιατροί για’ μένα». Σίγουρα αυτό έχει μια μεγάλη δόση αλήθειας. Πού είναι όμως η πελατοκεντρική οπτική;

Στην πραγματικότητα αυτό που προσελκύει πελάτες-ασθενείς είναι η φήμη και η δύναμη του brand του επαγγελματία υγείας. Αυτό που θέλουμε να εξετάσουμε είναι το πως συνδέεται η φήμη με τη διαδικτυακή παρουσία. Πρέπει να καταλάβουμε ότι τις περισσότερες φορές, αν όχι όλες, η online παρουσία συνδέεται με τη δημόσια εικόνα και κατ’ επέκταση με τη φήμη του επαγγελματία. Ας πάρουμε ένα παραδείγμα. Ας υποθέσουμε πως είμαι ένας αθλητής ποδοσφαίρου κι έχω ενοχλήσεις στο μηνίσκο μου. Το πρώτο πράγμα που θα κάνω είναι να αναζητήσω στο διαδίκτυο κάποιον ορθοπαιδικό, ο οποίος θα ήθελα να είναι κοντά στην περιοχή που μένω. Ενδεχομένως, στην γειτονιά μου να βρίσκεται ένας εξειδικευμένος ορθοπαιδικός σε παθήσεις γονάτου, που όμως δε διαθέτει διαδικτυακή παρουσία. Για’ μένα λοιπόν, εφόσον οι μηχανές αναζήτησης δε μου εμφανίζουν τα στοιχεία του, αυτομάτως ο συγκεκριμένος γιατρός δεν υπάρχει. Συνεπώς, όπως κάθε επαγγελματίας, έτσι και ο επαγγελματίας υγείας πρέπει να βρίσκεται όπου είναι και οι πελάτες του, δηλαδή στο διαδίκτυο.

 Το εξαιρετικό πλεονέκτημα της online  παρουσίας κρύβεται στην δυνατότητα ελέγχου και διαχείρισης. Οι επαγγελματίες υγείας μέσω των πολλαπλών εργαλείων που προσφέρει το ίντερνετ (site, κοινωνικά δίκτυα, διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης) μπορούν να προσεγγίσουν οι ίδιοι τους πελάτες τους, να τους προσφέρουν εύκολα και άμεσα συμβουλές και πληροφορίες που χρειάζονται. Έτσι, βήμα βήμα χτίζονται ισχυρές σχέσεις τόσο με το υπάρχον όσο και με το δυνητικό πελατολόγιο. Ακόμα, αυτό που ενισχύει περισσότερο τη φήμη και το προσωπικό brand του επαγγελματία υγείας, είναι τα σχόλια και οι αξιολογήσεις για τις προσφερόμενες υπηρεσίες από πελάτες/ασθενείς, τα οποία είναι διαθέσιμα σε όλους. Είναι γεγονός πως μια καλή αξιολόγηση από έναν ασθενή που πρόσφατα έχει υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση έχει δεκαπλάσια αξία για τους ανθρώπους που θα τη δουν σε σύγκριση με αυτήν που θα μοιραζόταν ο ίδιος ο γιατρός για τη δουλειά του.

 Είναι πολύ σημαντικό να τονιστεί πως η online παρουσία απαιτεί συνεχή υποστήριξη κι ανατροφοδότηση με περιεχόμενο, είτε μιλάμε για μια ιστοσελίδα είτε για τις σελίδες των κοινωνικών δικτύων. Αν θέλουμε να προσφέρουμε κάτι ποιοτικό στους πελάτες μας οφείλουμε να επενδύσουμε στη δημιουργία περιεχομένου, το οποίο θα ανταποκρίνεται και θα αντιπροσωπεύει τις προσφερόμενες υπηρεσίες μας.

Συμπεραίνοντας, με την αξιοποίηση των διαδικτυακών εργαλείων κερδίζουμε αναγνωρισιμότητα, φήμη και δυνατές σχέσεις με τους πελάτες-ασθενείς μας.