Τα hashtags είναι ο τρόπος που ακολουθεί το Facebook, για να φέρει στο προσκήνιο κοινωνικά θέματα της επικαιρότητας, όπως δημόσιες εκδηλώσεις, events, καθημερινές καταστάσεις, ανθρώπους και άλλα θέματα ενδιαφερόντων που μπορεί να απασχολούν κατηγορίες ατόμων και να μπορούν με ένα απλό κλικ να βρουν τις πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν.

Για τη δημιουργία των hashtags, το Facebook εξέτασε τον αριθμό των ατόμων που τείνουν  να ενδιαφέρονται για θέματα γύρω από δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές, αθλητικά γεγονότα και ειδησεογραφικά θέματα της επικαιρότητας. Όπως επισημαίνει ο Greg Lindley, ο οποίος ανακοίνωσε το νέο χαρακτηριστικό στο επίσημο post του blog: «Κατά τη διάρκεια μιας τηλεοπτικής εκπομπής, υπάρχουν περίπου 100 εκατομμύρια Αμερικανοί πολίτες που ασχολούνται με το Facebook – περίπου ένα ακροατήριο μεγέθους Super Bowl κάθε βράδυ».

Μέχρι σήμερα, τα hashtags αποτελούν τον πιο βολικό ή οργανωμένο τρόπο για να παρακολουθεί ο ενδιαφερόμενος χρήστης του Facebook, τις εκδηλώσεις ή τις συζητήσεις που τον ενδιαφέρουν, σε μεγάλη κλίμακα. Επίσης, η εκτόξευση των hashtags συνεισφέρει στη συμμετοχή των χρηστών σε δημόσιες συνομιλίες σε ποικίλα θέματα. Τα hashtags λειτουργούν στα προσωπικά post των προφίλ, τις δημοσιεύσεις σελίδων fun, τις ομαδικές αναρτήσεις, τις δημοσιεύσεις events και σε όλα τα σχόλια.

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τα Ηashtags

Για να δημιουργήσετε ένα hashtag πρέπει να χρησιμοποιήσετε το σύμβολο της δίεσης #, ώστε να γίνει η κατάλληλη ανακατεύθυνση της ροής. Συγκεκριμένα, όποιος χρήστης πατήσει πάνω στη λέξη- hashtag, μεταφέρεται αυτόματα σε όλες τις δημοσιεύσεις που αναφέρουν τη συγκεκριμένη λέξη και αναφέρονται στο συγκεκριμένο θέμα ενδιαφέροντος. Μπορείτε, επίσης, να κάνετε κλικ σε hashtags που προέρχονται από άλλες υπηρεσίες, όπως το Instagram, ενώ κάθε hashtag στο Facebook έχει τη δική του μοναδική διεύθυνση URL. Ακόμη και αν δεν το γνωρίζετε, μπορείτε να αναζητήσετε ένα συγκεκριμένο hashtag από τη μπάρα αναζήτησης, όπως για παράδειγμα, #NBAFinals ή να πληκτρολογήσετε facebook.com/hashtag/xxx στο πρόγραμμα περιήγησής σας (αντικαταστήστε τα x με την ετικέτα που θέλετε να αναζητήσετε). Τέλος, μπορείτε να συντάξετε posts απευθείας από τη ροή του hashtag και τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Θέλετε να δημιουργήσετε Hashtags; Σας έχουμε τα κατάλληλα #HashtagTips

Οι έμποροι ήδη αποδέχονται την εξουσία των hashtags και σκέφτονται τρόπους που μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν για υψηλότερο δυναμικό και προοπτικές. Μπορείτε να βρείτε μερικές καλές συμβουλές και ιδέες από το #hashtagtips, όπως οι παρακάτω:

  • Είτε έχετε τη νέα δυνατότητα #hashtag είτε όχι, ξεκινήστε να χρησιμοποιείτε στρατηγικές hashtag στις δημόσιες αναρτήσεις του Facebook σας. Ο καθένας που έχει τη δυνατότητα θα δει τα hashtags σας ως συνδέσμους με δυνατότητα κλικ.
  • Κάθε hashtag στο Facebook έχει τη δική του μοναδική διεύθυνση URL με ένα update box στην κορυφή. Οδηγήστε και αυξήστε την επισκεψιμότητα σε αυτήν τη διεύθυνση URL από άλλους ιστότοπους για να προκαλέσετε μεγαλύτερη απήχηση.
  • Χρησιμοποιήστε #hashtags για να ξεκινήσετε μια συνομιλία με μια ομάδα. Κάθε λέξη που κάνετε hashtag θα ομαδοποιηθεί στο δικό της πλαίσιο ενημέρωσης κατάστασης!
  • Αν έχετε επιχείρηση, πρέπει να σκεφτείτε την εταιρείας σας, το target marketing σας, καθώς και τους τύπους των hashtag που χρησιμοποιείτε σε άλλα κοινωνικά δίκτυα.
  • Χρησιμοποιήστε ετικέτες σε θέματα τάσης που σχετίζονται με τον κλάδο σας.
  • Κάντε κεφαλαίο το πρώτο γράμμα της κάθε διαφορετικής λέξης του Hashtag για να το κάνετε ευανάγνωστο, όπως για παράδειγμα το #FirstLetterInEachWord
  • Μην το παρακάνετε στο post σας με hashtags, ένα με δύο hashtags είναι κάτι περισσότερο από αρκετό

Τι γίνεται με το απόρρητο του hashtag;

Μπορείτε να ελέγξετε ποιος βλέπει τις αναρτήσεις σας, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που παρακολουθούν τα hashtags σας. Ο εμπειρογνώμονας του Facebook marketing, Mari Smith συνόψισε όλες τις ρυθμίσεις απορρήτου που σχετίζονται με το hashtag ως εξής:

  • Όπως συμβαίνει με όλες τις προσωπικές λειτουργίες του προφίλ στο Facebook, οι ρυθμίσεις απορρήτου επικρατούν.
  • Αν δημοσιεύσετε μια ανάρτηση στο προφίλ σας μόνο σε φίλους και η ανάρτηση περιέχει μια ετικέτα, η ετικέτα θα είναι έχει δυνατότητα κλικ και ανοίγοντας την θα εμφανίζει όλες τις άλλες αναρτήσεις στο Facebook που περιέχουν αυτό το hashtag. Όμως, μόνο οι φίλοι μπορούν να βλέπουν τις αναρτήσεις φίλοι-μόνο που εμφανίζονται στις αναζητήσεις των hashtag.
  • Οι δημόσιες αναρτήσεις – με ή χωρίς hashtags – είναι δημόσιες.
  • Οι ιδιωτικές (μόνο σε φίλους) αναρτήσεις – με ή χωρίς hashtags – είναι ακριβώς αυτό: ιδιωτικές και ορατές μόνο στους φίλους.
  • Ακόμη και όταν οι φίλοι συμπεριλαμβάνουν τα hashtags στα σχόλια, η ανάρτησή σας εξακολουθεί να είναι ιδιωτική και ορατή μόνο στους φίλους σας.
  • Με τα hashtags που μοιράζονται σε ιδιωτικές ομάδες, θα ανοίξει η ετικέτα hashtag με δυνατότητα κλικ για να εμφανίζονται οι δημόσιες αναρτήσεις με αυτήν την ετικέτα (μαζί με τις αναρτήσεις φίλων με αυτήν την ετικέτα), αλλά οι αναρτήσεις από την ιδιωτική ομάδα είναι διαθέσιμες μόνο για τα μέλη της ομάδας.
  • Τα επιμέρους σχόλια από το κάθε άτομο για τα θέματα δεν εμφανίζονται στις αναζητήσεις των hashtag.