Θα έχετε σίγουρα ακούσει κάποιον που ασχολείται με το marketing να αναφέρει τη μεγάλη επιρροή που έχει το influencer marketing και την ικανότητά του να ευνοήσει τη marketing στρατηγική σας. Με την άνοδο των social media και τη δυνατότητα ανοίγματος δρόμων που προσφέρουν στις καταναλωτικές προτιμήσεις, το influencer marketing έχει γίνει ένα trending topic που κερδίζει διαρκώς έδαφος.

Ενώ πολλοί marketers καταλαβαίνουν γιατί πρέπει να προσθέσουν το influencer marketing στις στρατηγικές τους, άλλοι δεν ξέρουν πώς να το χρησιμοποιήσουν με τον κατάλληλο τρόπο προκειμένου να έχουν τα μέγιστα οφέλη online και offline.

Για να σας δώσουμε κάποιες ιδέες και να σας εμπνεύσουμε να προσθέσετε το influencer marketing στην digital στρατηγική σας, διαβάστε 12 διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορεί το brand σας, μέσω της συνεργασίας με τους influencers, να καλυτερεύσει δραστικά την απόδοσή του.

  1. Discount Codes και Affiliate Marketing

 Αν ο σκοπός σας είναι να κάνετε πωλήσεις μέσω του influencer marketing, η καμπάνια σας χρειάζεται να είναι δομημένη με κίνητρο τόσο για τον καταναλωτή όσο και για τον influencer.

Ενθαρρύνετε τον καταναλωτή να κάνει μια αγορά χρησιμοποιώντας το call to action, ο οποίος είναι ένας τρόπος παρότρυνσης για τον καταναλωτή να κάνει μια ενέργεια. Μπορείτε να συνδυάσετε το call to action με κάποιο εκπτωτικό κωδικό ή gift voucher κουπόνι. Με αυτό τον τρόπο πολύ δύσκολα μπορεί να αρνηθεί κάποιος.

Επίσης δώστε στον influencer ένα affiliate link για να κάνετε το προϊόν σας να φαίνεται περισσότερο σε σχέση με αυτόν. Με τον όρο affiliate link εννοούμε ένα συγκεκριμένο URL το οποίο περιέχει το ID ή το username του influencer ώστε τα brands και οι advertisers να μπορούν να αποδώσουν τις πωλήσεις απευθείας στην καμπάνια τους και να μεταβιβάσουν τις προμήθειες που κερδίζουν από τις πωλήσεις που έχουν πραγματοποιήσει, σύμφωνα με τη σύμβαση του affiliate.

Δεδομένου ότι οι influencers αγαπούν το παθητικό εισόδημα και τα affiliate links μπορούν να είναι αρκετά προσοδοφόρα όταν χρησιμοποιούνται σωστά, είναι ένα win-win τόσο για το brand όσο και για τον influencer όταν πρόκειται για την εξεύρεση μιας αμοιβαία επωφελούς διαφήμισης.

Παράλληλα οι εκπτωτικοί κωδικοί και το affiliate marketing θα σας βοηθήσουν να παρακολουθήσετε και να αναφέρετε την επιτυχία κάθε καμπάνιας καθώς και να κατανοήσετε ποιες πωλήσεις δημιουργήθηκαν από την αλληλεπίδραση δίνοντάς σας καλύτερη κατανόηση της απόδοσης της επένδυσης.

  1. Διαγωνισμοί και giveaways

 Αν θέλετε να αυξήσετε awareness και exposure του brand σας τότε η συνεργασία με ένα influencer για ένα διαγωνισμό είναι ένας καλός τρόπος για να αποκτήσει το brand σας νέους followers και πιθανούς πελάτες. Οι διαγωνισμοί και τα giveaways κάνουν τους πάντες να αλληλοεπιδράσουν με το brand και το προϊόν. Επίσης όταν τα άτομα χάνουν ένα βραβείο νιώθουν υποχρεωμένοι να κάνουν την αγορά του από φόβο μήπως χάσουν.

Προσοχή: Πριν διοργανώσετε ένα διαγωνισμό ή ένα giveaway με ένα influencer να είστε σίγουροι ότι έχετε ελέγξει τους τοπικούς και εθνικούς νόμους και περιορισμούς στο θέμα και έχετε τηρήσει τους κανονισμούς και τις κατευθυντήριες γραμμές που έχουν οριστεί από κάθε social network των ατόμων.

  1. Μακροπρόθεσμοι ρόλοι πρεσβευτών

Όπως οι εγκρίσεις διασημοτήτων έτσι και οι μακροπρόθεσμοι ρόλοι των influencers με τους πρεσβευτές έχουν την δυνατότητα να ανυψώσουν ένα brand από ένα πολύ χαμηλό σημείο σε ένα πολύ υψηλό.

Αν εφαρμόζετε το Influencer marketing και έχετε ανακαλύψει ένα συγκεκριμένο influencer που αντιπροσωπεύει το brand σας και στοχεύει τους καταναλωτές, γιατί να μην τον κρατήσετε για μια μακροπρόθεσμη καμπάνια και να δείτε την βελτίωση που σημειώνετε σε σχέση με την αρχική σας αλληλεπίδραση.

Οι μακροπρόθεσμοι ρόλοι πρεσβευτών είναι ιδανικοί γιατί επιβεβαιώνουν ότι ο influencer δεν προωθεί άλλα ανταγωνιστικά brands κατά την διάρκεια της περιόδου συνεργασίας. Ακόμη φαίνεται πιο αυθεντικό και ειλικρινές όταν ένας influencer υποστηρίζει ένα brand για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα απ’ ότι για μια περίοδο μιας εβδομάδας ή μέρας.

  1. Sponsored Blog Post

Λέγοντας αυτό εννοούμε πως υπάρχει ακόμη χώρος για τα απλά blog post ακόμα και μετά από την τόσο μεγάλη άνοδο που απέκτησαν οι social media influencers και ο πολλαπλασιασμός των βίντεο στο ίντερνετ. Ενώ το influencer marketing είναι καλό όσον αφορά τα blog posts για πολλούς λόγους, το μεγαλύτερο όφελος είναι περισσότερο τεχνικό.

Τα blog posts είναι καταχωρημένα σε μηχανές αναζήτησης, έτσι σε αντίθεση με τα  social media μπορούν να αναζητηθούν και να χρησιμοποιηθούν από τους χρήστες του διαδικτύου για μήνες ή και χρόνια μετά από την ημέρα δημοσίευσής τους. Επίσης αυτά τα post υποστηρίζουν την SEO στρατηγική γιατί οι influencers συχνά θα εμπεριέχουν link το οποίο θα παραπέμπει τον οποιοδήποτε στην ιστοσελίδα σας. Αυτό θα σας χαρίσει κινητικότητα, περισσότερες πωλήσεις και θα βελτιώσει την μηχανή αναζήτησής σας.

Παράλληλα τώρα που οι influencers μετατρέπουν το προσωπικό τους brand σε επιχείρηση μπορεί να υπάρχουν χρεώσεις για τον χρόνο και την προσπάθειά τους. Προετοιμαστείτε λοιπόν για αυτό αν θέλετε να συνεργαστείτε με top ή λίγο χαμηλότερου επιπέδου influencers.

  1. PR Stunt

 Το PR stunt μπορεί να είναι μια ριψοκίνδυνη άσκηση γιατί δεν υπάρχει η εγγύηση ότι θα πετύχετε τους επιθυμητούς στόχους. Είναι αρκετά ριψοκίνδυνη αλλά μπορεί να επιφέρει μεγάλες αποδοχές αν εκτελεστεί από την σωστή ομάδα την ιδανική στιγμή.

Πολύ σημαντικό πριν  ξεκινήσετε είναι να ερευνήσετε το κοινό σας και να δημιουργήσετε μια λίστα influencers, οι οποίοι θα είναι κατάλληλοι, θα ταιριάζουν τέλεια στο brand σας και στο μήνυμα που θέλετε ακριβώς να περάσετε.

Κάποιοι PR ειδικοί θα διαφωνήσουν ότι τα παραδοσιακά media είναι καλύτερα για την κοινωνική στρατηγική σας, ωστόσο αν το target market σας είναι άτομα αυτής της χιλιετίας τότε οι influencers είναι περισσότερο αποτελεσματικοί.

  1. Η αναφορά στα social media

Οι influencers είναι πολύ επιλεκτικοί σχετικά με το τι θα προβάλουν από τα προφίλ τους στα social media. Προτιμούν να προβάλουν προϊόντα που τους αρέσουν ιδιαίτερα ή προϊόντα από εταιρίες που συνεργάζονται. Για να προβληθείτε από αυτούς πρέπει να τους προσεγγίσετε πρώτα εσείς, να τους μιλήσετε για το brand σας και για το πως θα μπορούσε να είναι μια μελλοντική συνεργασία μαζί σας. Αν δεν είστε σίγουροι από που να ξεκινήσετε ακολουθήστε τον παρακάτω πίνακα.

Να είστε ανοιχτοί στο να δίνεται προϊόντα ως δώρο. Κάντε τα πάντα για να ερωτευτούν με λίγα λόγια το brand σας.

Επίσης έχει αποδειχθεί εμπειρικά ότι μια αναφορά στα social media είναι περισσότερο αποτελεσματική όταν συνδυάζεται με μια συνεχή συνεργασία ή μακροπρόθεσμη σχέση. Διαφορετικά η αναφορά του brand σας θα χαθεί μετά από μερικές ώρες.

  1. Event Activation

Ένα event είναι ένας καλός τρόπος να αλληλεπιδράσει ένα group με influencers και media την ίδια στιγμή. Είναι δηλαδή μια πολύ καλή ευκαιρία για να αυξήσετε την έκθεσή σας.

Το πιο σημαντικό πράγμα σχετικά με το event είναι να έχετε μια λίστα καλεσμένων που είναι γεμάτη με άτομα που έχουν απήχηση και μπορούν να κάνουν γνωστό το brand σας και κατά την διάρκεια του event αλλά και τις επόμενες εβδομάδες.

Για να αποκτήσετε το κύριο πρόσωπο ή influencers για το event σας πρέπει να σχεδιάσετε προσκλήσεις και να τις στείλετε στη λίστα των καλεσμένων σας τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν.

Για να δημιουργήσετε επαγγελματικές προσκλήσεις επισκεφτείτε το Canva.com, μην ξεχάσετε επίσης να συμπεριλάβετε την ημερομηνία, την ώρα, την τοποθεσία, dress code, πληροφορίες κράτησης και μια περιγραφή για το event.

Για να μοιράσετε τις προσκλήσεις βρείτε τους influencers ή τους managers τους και επικοινωνήστε μαζί τους με email. Αποφύγετε τα μηνύματα και τα σχόλια καθώς με αυτό τον τρόπο χάνεται ο επαγγελματισμός.

Οι influencers χρειάζονται φωτογραφικό υλικό για τα social media τους οπότε φροντίστε να υπάρχει καλός φωτισμός, ωραίο ντεκόρ, και πολλές ευκαιρίες για φωτογραφίσεις. Αν οι influencers βγάλουν φωτογραφίες στο event σας θα της δημοσιεύσουν στα social media και έτσι θα διαφημιστείτε και εσείς.

  1. Influencer Takeover

Δημιουργήστε μια πιο ισχυρή σύνδεση με έναν influencer  και αφήστε τον να αναλάβει όλες τις social media πλατφόρμες σου για ένα διάστημα. Αυτό το διάστημα μπορεί να είναι 24 ώρες, 2 μέρες, 1 εβδομάδα ή οτιδήποτε άλλο λειτουργεί καλύτερα για εσάς. Αυτό θα φέρει νέους followers στο brand σας και θα αυξηθεί η αλληλεπίδραση.

  1. Αντίθετες στρατηγικές και δώρα

Κάθε εβδομάδα οι influencers λαμβάνουν έναν μεγάλο αριθμό αιτημάτων στα email τους μέσα από τα οποία τους προσφέρονται δώρα με την ελπίδα ότι θα τους αρέσουν και θα τα προβάλουν. Εδώ υπάρχει το ρίσκο ότι μπορεί τα δώρα να μην τους αρέσουν και να μην διαφημιστούν.

Αν και ρίσκο είναι μια λύση να προσεγγίσετε τους influencers για μια πιθανή συνεργασία χωρίς να χρειαστεί να επενδύσετε χρήματα σε αυτό.

Πριν κάνετε αυτή την κίνηση θα ήταν καλό να επικοινωνήσετε με τους influencers για να δείτε αν ενδιαφέρονται και να τους πείτε κάποια πράγματα σχετικά με τις προσδοκίες σας χωρίς όμως να τους πιέσετε.

  1. Ο Ρόλος του ‘’ Creative Director’’

Κάντε έναν influencer τον creative director για ένα project όπως κάτι σχετικό με μόδα, υγιεινή διατροφή και άλλα. Οι επιλογές είναι απεριόριστες.

Το συγκεκριμένο δεν θα το λατρέψουν μόνο οι followers σας αλλά και ο ίδιος ο influencer καθώς θα τον βοηθήσει να βελτιωθεί με ανάλογο τρόπο όπως εσείς.

  1. Η PR Προσέγγιση

Μπορείτε να προσεγγίσετε τους influencers,  να συστηθείτε και να τους γνωρίσετε το brand σας έτσι ώστε να σας έχουν κατά νου για πιθανές μελλοντικές συνεργασίες.

Ακόμη πολύ καλή ιδέα θα ήταν να τους ρωτούσατε με τι ασχολούνται αυτή την περίοδο και να προσπαθήσετε να τους κάνετε προτάσεις με τις οποίες θα μπορούσατε να συνεργαστείτε. Δημιουργήστε λοιπόν μια τέτοιου είδους σχέση μαζί τους για περισσότερες πιθανότητες συνεργασίας.

  1. Banner Ads

Τα banner ads είναι πολύ σημαντικά τόσο για τους influencers όσο και για τα brands. Λειτουργούν σωστά και έχουν καλύτερα αποτελέσματα όταν συνδυάζονται και με άλλες μορφές digital advertising (blog posts, social media αναφορές) Εξασφαλίζουν μεγαλύτερη έκθεση και αλληλεπίδραση στο brand σας.