10 Τρόποι για χτίσεις την αξιοπιστία της εταιρείας σου χρησιμοποιώντας τα social media
10 Τρόποι για χτίσεις την αξιοπιστία της εταιρείας σου χρησιμοποιώντας τα social media
1. Το περιεχόμενο είναι ο καλύτερος τρόπος για να χτίσεις την αξιοπιστία της εταιρείας σου σε οποιαδήποτε αγορά. Δημιουργώντας περιεχόμενο με νόημα που προκαλεί σκέψεις, χτίζεις μια γέφυρα ώστε να πουλήσεις αργότερα τις υπηρεσίες σου.
2. Πες μια ιστορία. Οι ιστορίες που περιβάλλουν την εταιρεία σου είναι το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να επιτρέπεις στους καταναλωτές σου να λένε την ιστορία σου. Οι άνθρωποι που αγαπούν αυτό που κάνεις… και οι άνθρωποι που εξυπηρετείς… είναι οι καλύτεροι για να λένε την ιστορία της εταιρείας σου.
3. Δημιούργησε τους ανθρώπους που ασκούν επιρροή. O Jeff Bullas το’ πε με τον καλύτερο τρόπο σε μια συνέντευξη στο Salesforce.com “Πρέπει να υπάρχει μια δίκαιη ανταλλαγή αξίας και brand ώστε να εξασφαλίζεται ότι δεν παίρνουν τους ανθρώπους που ασκούν επιρροή για δεδομένους βασιζόμενοι σε παλιά ιδανικά”. Τα άτομα που ασκούν επιρροή είναι εξαιρετικά σημαντικά στο χτίσιμο αξιοπιστίας στα social media. Όπως οποιοδήποτε χορηγία σ’ένα αθλητή, το brand χτίζει αξιοπιστία σπονσοράροντας τους ηγέτες σε μια συγκεκριμένη κοινότητα.
4. Διαφάνεια. Αυτό μπορεί επίσης να αναφέρεται στο περιεχόμενο ή τη χρήση ενός μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Διαφάνεια είναι το να είσαι ανθρώπινος ως brand. Χρησιμοποίησε εργαζομένους και πελάτες για να μοιραστούν και να πουν την ιστορία της εταιρείας σου.
5. Να λες ευχαριστώ. Εάν κάποιος σε βοηθά να μοιραστείς πληροφορίες ή αποφασίζει να κάνει share ή retweet κάποια ανάρτηση, μην ξεχάσεις να τον ευχαριστήσεις. Σε βοηθούν να γίνεις γνωστός… είναι οι διαδικτυακοί σου ευαγγελιστές.. Εάν σου ξεφύγει ένα ευχαριστώ.. μην το αφήσεις να σε σκοτώσει.. αλλά προσπάθησε να αξιοποιείς κατά το δυνατόν τους ανθρώπους που σε βοηθούν.
6. Δημιούργησε αξίες για τα μέλη. Ένας τρόπος για μια εταιρεία να χάσει την αξιοπιστία της με ένα κοινωνικό κοινό είναι απλώς να του κάνει σπαμ με «ευκαιρίες» να αγοράσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία χωρίς να προσφέρει καμία αξία. Αυτή η αξία μπορεί να έχει διάφορες μορφές, αλλά πρέπει να είναι σχεδιασμένη να διδάσκει, να διασκεδάζει, να πυροδοτεί συζητήσεις και να κερδίζει ειλικρινές αντιδράσεις.
7. Μην κάνετε Auto-DM στο Twitter. Χρειάζεται να πω οτιδήποτε περισσότερο;
8. Όχι hard-selling… Ποτέ. Δεν με ενδιαφέρει το ηλεκτρονικό newsletter σου, η καινούργια λοσιόν που πουλάς ή η καμπάνια σου για το τέλος του χρόνου. Επίσης, απλώς επειδή απαντώ σ’ ένα tweet ή ένα μήνυμα δεν σημαίνει ότι μπορείς να μου στέλνεις μηνύματα και να μου πουλήσεις τα αγαθά σου. Τα social media είναι μια μακροχρόνια διαδικασία πώλησης. Αναπτύσσεις περιεχόμενο προκειμένου να κερδίσεις μια τάξη εμπιστοσύνης με τους ανθρώπους στην περιοχή της επιρροής σου.
9. Δεν είναι το μέγεθος που μετράει (τουλάχιστον μερικές φορές). Μην εμπιστεύεσαι τους ανθρώπους που σου λένε να προσθέσεις 1023920 φίλους και θα κερδίζεις 10.000 δολάρια το μήνα. Αυτό είναι μια ανοησία. Χτίσε το following σου αργά… Δημιούργησε σχέσεις σε ένα διαδικτυακό περιβάλλον που μπορεί να μεταφερθεί εκτός διαδικτύου. Και θυμήσου να ενσωματώνεις όσο το δυνατόν περισσότερα. Προσπάθησε να τραβήξεις τους followers σου στο Twitter και το Facebook στο ηλεκτρονικό σου newsletter ή σε άμεση ταχυδρομική καμπάνια.
10. Η κριτική είναι σημαντική. Η κριτική είναι η αλήθεια της ανοιχτής επικοινωνίας. Δέξου το και αντίδρασε. Σε περίπτωση που κάποιος διαφωνεί μαζί σου, φρόντισε να απαντήσεις. Υπερασπίσου αυτό που πιστεύεις και θα κερδίσεις την εμπιστοσύνη των ανθρώπων που ακούν και βλέπουν.
Facebook: Νίκος Παπαδόπουλος
Linkedin: Νίκος Παπαδόπουλος